Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag? We staan voor u klaar.


  • Hoe ontvang ik de periodieke salarisdocumenten?

    U krijgt van ons toegang tot uw persoonlijke salarisportaal van AVL Salaris. Hier zetten wij in een overzichtelijk mappenstructuur de periodieke salarisdocumenten en de loonaangiftes voor u klaar.


    U krijgt per mail een signaal op het moment dat wij nieuwe salarisdocumenten voor u klaar hebben gezet.


    Als er meer personen binnen uw organisatie zijn die zich bezighouden met de salarisadministratie, dan krijgen zij ook persoonlijke toegang.

  • Moet ik zelf de loonstroken aan mijn medewerkers verstrekken?

    Nee, wij kunnen voor uw medewerkers een persoonlijk salarisportaal aanmaken. Hier zetten wij iedere maand hun loonstrook in klaar en aan het eind van het jaar de jaaropgave.


    Voor de medewerkers hebben we ook een app op de telefoon, zodat zij eenvoudig hun loonstroken kunnen bekijken. Middels een pushbericht worden ze op de hoogte gesteld als er een nieuwe loonstrook klaarstaat.


    Wij hebben een handleiding beschikbaar die u aan uw medewerkers kunt verstrekken.

  • Welke gegevens hebben jullie nodig van een nieuwe werknemer?

    U moet van iedere werknemer de volgende documenten bewaren:

    • Arbeidsovereenkomst
    • Model opgaaf gegevens voor de loonheffingen (vroeger: loonbelastingverklaring)
    • Kopie legitimatie (geen rijbewijs)

    Als u naast een kopie van deze gegevens het e-mailadres en bankrekeningnummer van de werknemer doorgeeft. Dan hebben wij voldoende informatie om uw medewerker op te nemen in de salarisadministratie.


    U kunt uw gegevens aanleveren via info@avlsalaris.nl of digitaal via onze salarisportal.

  • Hoe kan ik mijn salarismutaties doorgeven?

    U levert uw mutaties bij ons aan op de manier waar u zichzelf het meest comfortabel bij voelt.


    Dit kan op de volgende manieren:

    • Per mail  naar info@avlsalaris.nl;
    • Door gebruik van de online mutatieformulieren in uw persoonlijk salarisportaal van AVL Salaris;
    • Telefonisch via 0318-250044;
  • Moet ik zelf de loonaangifte naar de Belastingdienst verturen?

    Nee, wij dienen de aangifte loonheffingen digitaal voor u in bij de Belastingdienst. Dit doen we gewoonlijk vijf dagen nadat wij de salarisdocumenten en de loonaangifte van de betreffende maand voor u hebben gemaakt.

  • Wanneer moet ik de loonaangifte betalen aan de Belastingdienst?

    U moet het bedrag van de loonaangifte binnen een maand na afloop van het tijdvak waarop deze betrekking heeft betalen aan de Belastingdienst. 


    De loonaangifte van de maand maart moet bv. voor 30 april betaald zijn.


    Wij sturen u automatisch een mail met de uiterlijke betaaldatum en de betaalgegevens op het moment dat wij de loonaanigfte indienen bij de Belastingdienst.


    U kunt de loonaangifte ook met Ideal betalen vanuit uw persoonlijke salarisportaal van AVL Salaris.

  • Wanneer ontvang ik de jaaropgaves en het jaarwerk?

    Wij maken de jaarwerkdocumenten van het afgelopen jaar voor u aan op het moment dat wij de januari verloning van het nieuwe jaar voor u oppakken. Maken uw medewerkers gebruik van het medewerkersportaal, dan ontvangen zij op dat moment ook hun jaaropave.


    Wilt u uw jaarwerk eerder ontvangen stuur dan een verzoek naar info@avlsalaris.nl

  • Waar kan ik het jaarwerk terugvinden?

    Als u ingelogd bent in uw persoonlijke salarisportaal van AVL Salaris, dan kunt u in het witte vak ''Salaris documentviewer'', rechts onderaan op ''Meer...'' klikken. 

    Vervolgens kun u aan de rechterkant het jaar terugzetten op een vorig jaar. Daar vind u overzichtelijk in mapjes de salarisruns van het betreffende jaar terug. Het laatste mapje bevat de jaarwerk documenten.

  • Moet ik zelf in de gaten houden of er wijzigingen zijn in onze CAO?

    Nee, wij houden voor u de CAO wijzigingen bij. Hiervoor maken wij gebruik van een actuele CAO database die gekoppeld is aan onze salarisapplicatie.


    Bij eventuele loonsverhogingen of eenmalige uitkeringen vanuit uw CAO, nemen wij vooraf contact met u op voor we deze doorvoeren.

  • Houden jullie ook een registratie bij van de vakantiedagen?

    Wij overleggen altijd met onze klanten of zij zelf de verlofregistratie willen bijhouden of dat zij daarvoor gebruik willen maken van onze salarisapplicatie. 


    Binnen onze salarisapplicatie zijn er diverse mogelijkheden met betrekking tot de verlofregistratie. Van een simpele weergave op de loonstrook tot een afzonderlijk verlofmodule, waarbij de klant en/of een tussenlaag aan managers de door de werknemers ingdiende verlofaanvragen goed- of afkeuren.

  • Kan het verlofaanvraag proces geautomatiseerd worden?

    Ja, wij kunnen voor u een verlofmodule inrichten waarbij de medewerkers digitaal via de app op de telefoon of de computer hun verlof kunnen aanvragen.


    Vooraf ingestelde personen krijgen vervolgens per mail een signaal dat er een verlofaanvraag is gedaan die zij moeten beoordelen. De verlofaanvraag kan direct via een link in de mail worden goed- of afgekeurd. Deze personen krijgen ook toegang tot een persoonlijk portaal waar zij een overzicht van de openstaande verlofaanvragen en diverse andere handige verlofoverzichten kunnen inzien.

Share by: